mkfs.xfs: Inode allocation failed

Paweł Zaskórski p.zaskorski w wp.pl
Śro, 14 Maj 2003, 13:28:10 CEST

Tak się przymierzam do przetestowania xfs od dłuższego czasu, jednak
dopiero teraz udało mi sie zwolnić jedną z partycji (~6 GB) w celu
utworzenia nowego systemu plików. Niestety natrafiłem na problem z
którym nie bardzo wiem jak sobie poradzić.

Używam jądra 2.4.21-rc2-ac2 z wbudowaną obsługą XFS i xfsprogs w wersji
2.3.9 (zbudowane z cvs). Próba założenia nowego systemu plików kończy
się w taki sposób:

#v+
[root w arrakis root]# mkfs -t xfs -f /dev/hdd2
meta-data=/dev/hdd2              isize=256    agcount=8, agsize=197299 blks
         =                       sectsz=512
data     =                       bsize=4096   blocks=1578386, imaxpct=0
         =                       sunit=0      swidth=0 blks, unwritten=0
naming   =version 2              bsize=4096
log      =internal log           bsize=4096   blocks=1200, version=1
         =                       sectsz=512   sunit=0 blks
realtime =none                   extsz=65536  blocks=0, rtextents=0
mkfs.xfs: Inode allocation failed [28 - Brak miejsca na urządzeniu]
#v-

O co chodzi z tym ,,brakiem miejsca na urządzeniu''? hdd2 to odmontowana
partycja o rozmiarze 6313545 bloków. Googlałem, zaglądałem do FAQ na
stronie SGI i nic - zero wskazówek - utkwiłem w martwym punkcie. Może
któryś z użytkowników XFS mógłby coś podpowiedzieć? :) Z góry dziękuję
za pomoc.

PS. W logach nie ma żadnych dodatkowych informacji :(

		Paweł

--
- To była pomyłka! - krzyknął, posuwając się  naprzód  z niezwykłą
uwagą, zatrzymując się i rozglądając jak jakiś wielki krab w tanim