Neostrada a PLD. " Prawidłowy sposób " odpalania ?

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Śro, 14 Maj 2003, 13:35:24 CEST

On Wed, 14 May 2003, Mateusz Korniak wrote:

> 1. Jak należałoby wykonywać odpowiednik adsl-start przy starcie systemu ?

To zależy od kernela, jak masz 2.2 to rp-pppoe i skrypt 'adsl' ze strony:
http://jack.eu.org.pl/adsl (mam nadzieję że autor się nie obrazi :)).
Mam takie dwie instalacje, działają bez zarzutu. Skryptu nie ma w pakiecie,
bo jak mi wytłumaczono, PPPoE to nie jest usługa tylko kolejny interfejs.
Jak używasz kernela-2.4 to jest natywna obsługa w pppd i kernelu.
Wtedy to się odpala jako (np.) ifcfg-pppoe. Mam gdzieś przykładową
zawartość takiego ifcfg-pppoe, z tym że były wymagane rc-scripts z cvs-u.

> 2. Jak zrobić aby można było praktycznie móc się logować na maszyne stojącą za
> neostradą ? Tam zdaje się jest zmienny numer IP ? Nie za bardzo chce mi się
> stawiać vpn ...

Tu to faktycznie jakiś dyndns lub podobna usługa, nawet są spece w cvs-ie.
Jeśli chodzi o logowanie to np. 2 x ssh ?
pzdr
Stacho Pal