Sftp

Łukasz Jernaś dee-pld w nsj.srem.pl
Śro, 14 Maj 2003, 17:45:40 CEST

Dnia Wed, 14 May 2003 17:37:57 +0200 Tomasz Rutkowski <rennis w o2.pl>
napisał:

> Witam
>
> Zainstlowałem paczkę sftp 0.9.9-1.
> Odpalam "sftpserv" i jedynie co dostaję to
> $xsftp

Ekhem, ZTCP to sftp instaluje się jako podsystem do ssh.
W pliku /etc/ssh/sshd_config powinieneś mieć dopisaną taka oto linijkę:

Subsystem sftp /usr/lib/openssh/sftp-server

Restart sshd i powinno działać.

> i tak stoi. CTR+C
> "nmap localhost"
> Nie znajduje ftp. O co z nim chodzi?

Gyż nie tak działa sftp - po prostu nie nasłuchuje jako osobny demon a
jako część ssh pod portem 22
> Czy do sftp nie ma żadnych plików komfiguracyjnych? (nie ma żadnych
> nowych plików w etc i jego podkatalogach).
> Czy to normalne zachowanie dla sftp?

To zdecydowanie normalne zachowanie dla sftp. Domyślnie jedynymi
ograniczeniami dla sftp są ograniczenia związane z użytkownikiem na
jakiego się logujesz. Czy można go jakoś dodatkowo skonfigurować to nie
wiem - nigdy mi nie było potrzebne....

> Na razie zainstlowałem proftp ale to mnie nie zadowala bo wole mieć
> szyfrowane połączenie.

Zawsze możesz zrobić tunel ftp<->ssh<->ftp za pomocą "gołego" ssh...

--
Pozdrowienia,
Łukasz [DeeJay1] Jernaś