Kompilacja rozproszona

Adam Skowronski tytus w oldfield.org.pl
Czw, 15 Maj 2003, 10:19:21 CEST

Mam pytanko - mam w domu dwa komputery, jeden slaby, drugi silny.
Czasami kompiluję zarówno na jednym, jak i na drugim. Zwykle jest tak,
że kiedy robię to na tym słabym, to ten silny i tak siedzi bezczynnie.
Czy tak byc musi?

Zastanawiałem się, czy jest możliwość rozdzielenia tej pracy na dwa
komputery - narzucają mi się trzy rozwiązania:
- klaster - ale trzeba mieć ten klaster, trzeba na obu zainstalować i
konfigurować, a poza tym, wtedy tenże klaster ma problem przy
rozłączeniu komputerów
- grid processing, czy jak to tam zwą, czyli wykorzystywanie wolnych
zasobów drugiego komputera, ale to chyba też wymaga przystosowania
programów do takiego działania a poza tym jest chyba w dosyć wczesnej wersji
- pogrzebanie i napisanie samemu jakiegoś dispatchera do gcc
(ewentualnie do innych programów też), który by uruchamiał mogące się
wykonywać równolegle kompilacje na różnych komputerach, ale to
wymagałoby napisania :)

Aha - zapomniałem dodać, że oba komputery są na innych architekturach
(i586, i686) ale na tym samym PLD (no, tylko jajka mają trochę różne, bo
kompilowane samodzielnie, ale podobno zawsze jedno jajko jest większe ;-) )

Czy ktoś zna jakieś inne rozwiązanie (np. prosty skrypt), czy próbuję tu
wyważać otwarte drzwi?

Adam Skowroński
--
Recepta na szczescie: Algorytmy swoja zlozonoscia i skutecznoscia w
dzialaniach naprawczych sa najbardziej uniwersalnymi metodami wykrywania