nvidia one more time

Tomasz Rutkowski rennis w o2.pl
Nie, 18 Maj 2003, 14:33:27 CEST

Adam Zaleski wrote:

>Hej,
>
>W sumie zawsze uzywalem sterownika standardowego nv
>ale zachcialo mi sie sprawdzic jak dziala nvidiowski.
>Zainstalowalem sobie
>kernel-video-nvidia-1.0.4349-1 w 2.4.20_6
>XFree86-driver-nvidia-1.0.4349-1
>
>i wedlug opisow zmienilem w XF86Config z nv na nvidia
>i zaremowalem load dri.. I w sumie taka dziwna sytuacja
>bo niespodziewanie przy starcie krzyczom mi xy
>że "no screens found".

Może nie masz załadowanego modułu nvidia (chyba że kompa restartowałeś).
# less /etc/modules.conf | grep nvidia
alias char-major-195 nvidia
#modprobe nvidia

>W dalszej konfiguracji nic nie jest
>zmieniane przeciez. Jak wpisze driver nv to spoko dziala..
>
>DC
>
>pozdrawiam

Przy okazji podepne się pod wątek.

Czy tracę coś nie korzystając ze sterowników (miałem problem kompilacją
komponętów) do nvidia z pakietów.
Dokładnie chodzi o XFree i kernela. Zainstalowane mam ze skryptu nvidia
"NVIDIA-Linux-x86-1.0-4363.run".
Chodzą ładnie i stabilnie na następujących ustawieniach:

Section "Module"
        Load    "GLcore"
        Load    "dbe"
        Load    "extmod"
        Load    "fbdevhw"
        Load    "dri"
        Load    "glx"
        Load    "record"
        Load    "freetype"
        Load    "speedo"
        Load    "type1"
        Load    "vbe"
        Load    "agp"
        Load    "bitmap"
        Load    "ddc"
        Load    "extmod"
        Load    "int10"

EndSection

Section "Device"
        Identifier      "NVIDIA GeForce 2 Ulta (generic)"
        Driver          "nvidia"
#       Driver          "nv"
        VendorName      "NVIDIA GeForce 2 Ulta (generic)"
        BoardName       "NVIDIA GeForce 2 Ulta (generic)"
#       Option          "agp"   "4"
        Option          "NvAGP" "4"
EndSection

--