awaria dysku i haslo roota

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Wto, 20 Maj 2003, 16:43:48 CEST

On Tue, 20 May 2003, MK wrote:

> Jestem jeszcze slabiutki z PLD i mam taki problem:
>
> Postawilem serwer i sprawdzilem co sie stanie, gdy brutalnie wyjme
> wtyczke z gniazdka (wiem UPS...)
> Wtedy, podczas bootowania, PLD mowi, ze mam jakies bledy na dysku
> (tego sie spodziewalem), ale do naprawy prosi o haslo roota.
>
> Czy mozna to jakos zautomatyzowac? Zeby komp sobie naprawil partycje i
> wstal ponownie?

sulogin można wyłączyć w /etc/sysconfig/system, ale nawet bez tego fsck
czasem będzie oporne i nie będzie chciało wszystkiego "naprawić" bez
potwierdzania.

Najlepiej przerobić filesystem na ext3 (w przypadku ext2).

Albo zmienić w skryptach startowych żeby było fsck -y (nie zalecane == na
własną odpowiedzialność == może się coś zwalić)

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :