Prośba o konsultacje - OOPS kernela.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 21 Maj 2003, 01:47:17 CEST

Mam jakiś problem z kernelem. Przy większym obciążeniu wywrócił mi się
dzisiaj kilka razy (w powtarzalnych warunkach). Wygląda na to, jakby źle
działał podsystem pamięci wirtualnej, a w szczególności swapowanie na dysk.
Pod adresem http://yen.ipipan.waw.pl/~masko/oops.txt zamieściłem to, co
kernel zdążył zrzucić do loga przed wywrotką. Wydaje mi się, że istotny
jest początek, a konkretnie fakt, że oopsa spowodował kswapd.

Kernel 2.4.20-5 dystrybucyjny, ale nie z paczki a kompilowany własnoręcznie,
z włączonym "preemptive kernel". Wiem, że była dyskusja na temat błędu w
tym kernelu, ale tu nie chodzi o problem z ReiserFS, a ze swapem.

Dodam, że dla próby wyłączyłem swap i przeprowadziłem analogiczną operację
podczas której poprzednio mi się system wysypał, to znaczy zapuszczenie
MAKEFLAGS=-j4 rpm --rebuild xine-lib-1.0b12-1.src.rpm, do tego generacja
thumbnaili dla katalogu zawierającego 1500 plików przez pornview,
oczywiście wszystko pod X-ami. Chodziło o sprawdzenie stabilności i
podbicie load'u (dochodził do 7). Maszyna jest relatywnie słaba (K6-2/500,
256MB RAM, dysk na UDMA33). Ale przy wyłączonym swapie nawet nie miarnął -
zrobił co miał zrobić i już. Żadnych wywrotek. Póki co, będę jeździł bez
swapa. Ale nie bardzo mi się to podoba, bo czasem go potrzebuję - np. jak
odpalę VMware, to się przydaje.

Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Może zna ktoś rozwiązanie tego problemu?
Ewentualnie jakaś rada, byle konstruktywna i może niekoniecznie postaci
"popraw kernel" ;-).

Pozdrawiam.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                       GG:                2441498