[Offtopic] lamerskie pytanie o /var/log/

Cinek boski_cinek w o2.pl
Czw, 29 Maj 2003, 17:59:00 CEST

Ja mam takie pytanie odnosnie katalogu /var/log/: Czy moge go bezkarnie
usunac, czy tez nie powinienem tego robic bo moze to miec jaki negatywny
wplyw na dzialanie systemu? Bo tak na zdrowy chlopski rozum to tam (jak
nazwa wskazuje) powinny byc same logi, ktore sa tworzone dla mnie zebym
wiedzial co robi system i rozne programy, ale nigdy nie wiadomo wiec
wole sie spytac niz potem znowu naprawiac system:-D. Chodzi mi tutaj o
to, ze mam np. plik /var/log/messages ktory zajmuje juz ponad 70Mb, a
nie bardzo mnie obchodzi co moj system robil 4 stycznia :-D. BTW: jezeli
takie usuniecie nie jest niebezpieczne, to czy nie powinno byc to jakos
zautomatyzowane w systemie (np. usuwanie wszystkich wpisow starszych niz
3 miesiace). Bo tak na dobra sprawe to po co przecietnemu uzytkownikowi
takie informacje? Prosze sie nie denerwowac, ja tylko pytam ;-).
Pozdrawiam
CyberPE