Okrągły stół w PLD?

Tomasz Rutkowski rennis w o2.pl
Pią, 30 Maj 2003, 11:55:09 CEST

Prosze o przeczytanie poniższego txt.

Ello

Jestem sobie takim zwykłym użytkownikiem PLD i musze przyznać, że bardzo
mnie niepokoi zaistniała sytuacja (rozłam).
Dlaczego? Ano z tego co widzę to zanosi się na to, że albo nie będzie
PLD albo bedzie jeszcze wolniejsza praca nad rozwojem dystrybucji.
Martwi mnie to tym bardziej że my (użytkownicy) powoli zaczeliśmy
propagować PLD oraz staramy się coś ruszyć w kwesti pomocy nowym osobą
(bardzo wczesna faza prac).

Jednak należy zadać pytanie "Czy nie da się jeszcze wszystkiego naprawić!".
Myślę że się da!!! Chodź my polacy jesteśmy super kłutliwi (niestety) to
jednak w sytuacjach zagrożenia udaje nam się jakoś przetrwać.

Dlatego miałbym taką prośbe żeby to co przeczytacie poniżej przemysleć i
przespać się z tym, a dopiero potem komentować i dziłać.
Głupio by było, by po włożeniu tak dużej iloście pracy całego zeposłu
cała praca poszła do /dev/null

=================================================================================

Plan naprawy PLD (nie powiem z czym mi się to kojarzy):

1) Pomyśleć obiektywnie i bez uprzedzeń.
2) Poprawić błędy.
3) Propozycja startu.

ad.1. Bazując na Manifeście wydaje mi się że można dojść do porozumienia
i wybaczyć sobie grzechy.
Jeżeli Tomasz K. jest skłonny do porozumienia to ma to szanse powodzenia.
Opieram się w swoim rozumowaniu na tym że Tomek zgodzi się z tym (nie
rozmawiałem z nim) i wykaże się rozwagą tak potrzebną w tym trudnym czasie.

ad.2. Przerabiając troche manifest (patrz niżej) można naprawić to co
złe (zmienili kasy chorych na fundusz zdrowia i jest gożej a wystarczyło
kasy choryk dopracować).

1. Pozostawienie zasobów pod opieką Tomka (tyle czasy było wszystko
dopracowywane, po co prace dublować).

2. Wprowadzić radę 6 osobową, gdzie każdy członek rady ma 1 głos, a lider 2.
Rada wybierana była by przez developerów, a prezydent przez użytkowników.
Wybory odbywały by się w tym samym czasie.
Rada funkcjonowała by przez 1 roku (po za pierwszą, która była by na 3
miesiące).

Wszystkie ważne kweste były by ustalane przez radę.
Propozycję zmian i decyzji może składać lider
 i członkowie, dwóch musi się pod tym podpisać (by jedna osoba nie
zgłaszała głupot w czasie drugnych dni).

Głosowanie:
- Głosowanie ważne jest jak uczestniczy w nim co najmniej 5 osób.
- Wniosek (decyzja) przyjęta jak uzustak 50%+1 głosów.

Tematy uzgadniane przez radę:
- Zawieszanie praw do CVS (kolejność kar: 1 miesiąc, 2 miesiące, 3
miesiące, wieczyste) <- każdemu trzeba dać szanse się poprawić
- Zatwierdzenie planu rozwoju dystrybucji (składa go lider). Jeżeli
wymaga poprawy to lider ma na to 2 tygodnie. Członowie rady po
odrzuceniu planu muszą w ciągu 1 tygodnia napisać (wypunktować) co było
nie tak według nich i jak oni to widzą.
- Co miesięczna ocena pracy lidera (bardzo zła, zła, średnia, dobra,
bardzo dobra).
- Jeżeli lider otrzyma ocenę złą dwa razy pod rząd to może zostać
usuniety poprzez głosowanie (50%+1) w którym nie bieże on udziału.
- Jeżeli lider otrzyma ocenę bardzo złą dwa razy pod rząd to może zostać
usuniety poprzez głosowanie (50%) w którym nie bieże on udziału.
- Głosowanie o wywalenie radnego/lidera jeżeli nie był na dwóch
spotkaniach pod rząd.

Obowiązki rady/radnych:
- Krótka notka do portalu PLD co było na zebraniu plus sprawozdanie lidera.
- Co miesiączne uczestnictwo debacie rady.

Obowiązki lidera:
- takie same jak rady/radnych plus
- przedłożenie notatki/sprawozdania całego miesiąca :
    a) co było zaplanowane
    b) co udało się wykonać z planu
    c) co sie nie udało (jaki jest postęp prac) i dlaczego
- po objęcie stanowiska lidera ma on obowiązek przedstawić w ciągu 2
tygodni plan co ma zamiar zrobić dla PLD w ciągu swojej kadencji.

Reazlicaja tehniczna (słowa):
- zebranie - np. na irc'u
- wybory - np. zarejstrowani użytkownicy w portalu
- lider - inne słowo dobrze brzmiące po polsku nie wpadło mi do głowy

- dodać nie jasności lub przerobić txt by był jednoznaczny

ad.3. Jak zacząć (jak jest źle to może być tylko lepiej i te pare
tygodni nie zrobi chyba różnicy).
Ja bym proponował wyłonić radę na 3 miesiące , a na miejscu lidera
obsadzić Tomasza K. (ze względu na jego doświadczenie w
prowadzeniu/scalanie kawałków PLD). Kwestję repozyterium CVS i ftp
zostawić po staremu (dziła dobrze przecierz). Natomiaste portal o PLD
oprzeć na bazie http://pld-linux.org

Zaleta tego rozwiązania.
Po pierwsze. Jak się wszystku zgodzą na to to będzie zachowana ciągłość
w tworzeniu PLD i zmiana na lepsze bez zaczynania od początku.
Pod drugie. Ludzie rozwijający PLD będą mieli swoich przedstawicieli,
których sami wybrali i do nich pretencje niech składają, a nie tylko do
lidera.
Pod trzecie. Nie ma co sobie nerwów psuć i zmieniać dystrybucji na inną.

Jest to mniej lub bardziej szczegółowy zarazy ale myśle że daje on
nadzieję na rozwiązanie.
"Czego wam i sobie życze!!"

--
Tomasz Rutkowski - rennis w o2.pl