vmware

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Sob, 31 Maj 2003, 12:23:37 CEST

Krystian Tomczyk <krystian w tomczyk.civ.pl> [31-05-2003 09:49]:
> Próbowałem uruchomić vmware. najpierw kazał uruchomić vmware-config.pl.

U mnie działał VMware-workstation-e.x.p-4183.i386.rpm, teraz używam
VMware-workstation-4.0.0-4460.tar.gz (spaczkować mi się nie udało).
Przy pierwszym wystarczyło IIRC vmware-config.pl, przy drugim
vmware-install.pl i vmware-config.pl.

Skrypt konfiguracyjny wykonuje trzy zadania:
1. znalezienie odpowiedniego modułu do jądra lub skompilowanie go,
2. utworzenie w /dev urządzeń vmmon, vmnet* i parport[0-3],
3. konfiguracja plików w /etc/vmware.

Później odpala /etc/rc.d/init.d/vmware start.

> Jakoś przez to przeszedłem choć wypisywał dużo ostrzeżeń i na koniec
> zawiesił komputer.

Obstawiam, że wywalił się w okolicach kroku pierwszego -- spróbował
załadować moduł, który nie pasuje do Twojego kernela.  Możesz spróbować
usunąć /usr/lib/vmware/modules/binary, żeby na pewno zbudował.

Spróbuj jeszcze raz odpalić vmware-config.pl i przyjrzeć się tym
ostrzeżeniom; ewentualnie jeśli czegoś nie rozumiesz, to wystaw gdzieś
wyjście ze script (może coś wymyślę, ale zaznaczam, że ekspertem nie
jestem).

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]