kontroler promise ATA + soft raid - podsumowanie

Paweł Jabłoński pawelj w a.rfi.pl
Czw, 1 Kwi 2004, 11:35:12 CEST

Dziękuję za odpowiedzi, dały mi one nowe pomysły, z których jeden okazał się
strzałem w dziesiątkę - okazało się mianowicie, że zlinkowany statycznie
program /sbin/initrd-mdadm z pakietu mdadm nie działa (pomyliłem się w
poprzednim poście, pisząc, że go  testowałem, testowałem wersję linkowaną
dynamicznie) na szczęście następna wersja z /ready już działała poprawnie,
tak więc reszta (regeneracja raidu, bootowanie lilo z /dev/md0) była już tylko
chwilą.

Zauważyłem przy okazji, że w standardowej konfiguracji kernela (bez raid
autodetect) nie ma możliwości bez zmian w skryptach startowych (lub
niestandardowym initrd) ustawić partycji wymiany na raidzie - urządzenia md
są montowane w rc.sysinit dopiero PO uaktywnieniu swapu.
Komu można przekazać sugestię, by albo włączono w kernelu autodetect raidu,
albo też zmieniono nieco kolejność działania rc.sysinit? (strona
www.pld-linux.org chwilowo jest niedostępna.

Paweł Jabłoński