mysql i konfiguracja

Ireneusz Indyk ireneusz.indyk w excellent.com.pl
Czw, 1 Kwi 2004, 10:04:16 CEST

Witam
Na stronie http://pl.docs.pld-linux.org/uslugi_bazydanych__mysql.html
znalazlem konfiguracje serwera mysql i robie wszystko zgodnie z zaleceniami
ale nie wszystko jest tak jak tam jest napisane i dlatego mam pytania:
1. Brakuje mi tresci w pliku /etc/sysconfig/mysql (powinno byc wpisane cos
wiecej a ja mam tylko SERVICE_RUN_NICE_LEVEL="+0"
Dopisalem linijke MYSQL_DB_CLUSTERS="/var/lib/mysql" ale nie wiem czy to sa
wszystkie informacjie ktore maja byc w tym pliku

2. Przy komendzie
]# /etc/rc.d/init.d/mysql status
mysqld (pid 23010 23009 23008 23007 23006 23005 23004 23003 23002 23001
22979) jest uruchomiony...
dostaje cos takiego a wg instrukcji powinno byc
# /etc/rc.d/init.d/mysql status
MySQL cluster /var/lib/mysql: running

3. wg instrukcji plik mysqld.conf powinien byc /var/lib/mysql/mysqld.conf a
u mnie znalazlem w /etc/mysqld.conf - sprawdzalem wpis w
/etc/rc.d/init.d/mysql i na szczescie sie odwoluje do /etc/mysqld.conf -
czyli wyglada ze wszystko OK.

4. Probuje zmienic haslo i niestety sie nie udaje.
tak pisalo w instrukcji po inicjalizacji bazy
/usr/bin/mysqladmin -u mysql password 'moje_haslo_nowe'
/usr/bin/mysqladmin -h iwi.kki.krakow.pl -u mysql password 'moje_haslo_nowe'
/usr/bin/mysqladmin -u mysql_logrotate password 'moje_haslo_nowe'
a tak na stronie internetowej
mysqladmin -u mysql -S /var/lib/mysql/mysql.sock password 'moje_haslo_nowe'

niestety tak po jednym jak i po drugim dostaje odpowiedz:
[root w iwi /root]# mysqladmin -u mysql -S /var/lib/mysql/mysql.sock password
'moje_haslo_nowe'
mysqladmin: unable to change password; error: 'You must have privileges to
update tables in the mysql database to be able to change passwords for
others'
[root w iwi /root]#

5. jeszcze jedno.
W pliku /etc/mysqld.conf odblokowalem linijke
# Language
language   = polish

Co ona daje. Man jest angielski i wszystkie opisy po angielskim. Wiec co
zmienia ten zapis

iwi