[OT] o systemach plików nocne przemyślenia :)

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pią, 9 Kwi 2004, 08:15:50 CEST

Cześć!

W liście z pią, 09-04-2004, godz. 05:16 +0200, Grzegorz Siehień napisał:
> witam,

> - 2 systemy z journalngiem (choćby xfs na reiserfsie) -  nie wygląda to
> na oko zbyt optymalne,
> te same operacje są niezależnie księgowane ( przez kernel virtualnego
> hosta, wewnątrz pliku i przez
> kernel prawdziwego hosta - zmiany pliku).. (a może się mylę?)

IMHO reiserfs i xfs księgują tylko tzw. metadane pliku, co przy jednym
pliku nie powinno zdaje się stanowić jakiegoś problemu ze zmniejszeniem
wydajności - to w kwestii zewnętrznego systemu plików. Dodatkowo, tak mi
po głowie chodzi, że najlepszym rozwiązaniem byłby taki system plików
który ma jak najprostszą strukturę, bo tak w zasadzie to operuje ciągle
na tym jednym dużym pliku, prawdopodbnie ext2 byłby tu szybszy niż
reiserfs czy xfs, a kto wie, czy jakieś inne wynalazki typu tmpfs czy
nawet fat nie były jeszcze wydajniejsze.

Natomiast odnośnie wewnętrznego systemu plików, to może być dowolny w
zasadzie, prędkość jego działania i tak będzie ograniczona przez
szybkość przestawiania znacznika po pliku w którym się to wszystko
znajduje.

> - loop na reiserku, host na ext2.. siada ext2, leci fsck, miesza nam
> m.in. w pliku loop, co dalej?

No i jak mieliśmy pecha i nam zjadło środek, albo początek takiego
pliku, to będzie niezła kaszanka :)

Ot takie moje luźne przypuszczenia nad ranem ;)

Artur