[AC] Duze dyski

Bartosz Lis bartoszl w ics.p.lodz.pl
Wto, 13 Kwi 2004, 10:13:28 CEST

On Tue, 13 Apr 2004, Krzysztof Garus wrote:

> sam tak miałem długi czas: w biosie brak dysków, odpalanie z dyskietki a
> linux sobie dalej sam radził :)

Witam po Świętach!

Miałem podobny problem na jednym z komputerów: dyski za duże dla BIOSa.
Poradziłem sobie dodając z dawno zajeżdzonego serwera stary adapter SCSI i
dysk SCSI 1G (ale mógłby być jeszcze mniejszy). GRUB i partycja /boot są
na dysku SCSI, natomiast zupełnie wyłączyłem dyski IDE w BIOSie. W
zasadzie jest wszystko jedno, gdzie będzie / - na dysku SCSI, czy IDE.

Przez pewien czas natomiast odpalałem firewalla z dyskietki zabezpieczonej
przed zapisem (tak żeby mi nikt kernela nie podmienił). Kernel miał
wkompilowane wszystko na stałe. Zrezygnowałem, gdy tak spreparowany kernel
przestał się mieścić na dyskietce. Tym niemniej rozwiązanie z kernelem
modułowym i initrd też działa. Pamiętać należy też, że prawdopodobieństwo
uszkodzenia dyskietki przez stację dyskietek jest dużo wyższe niż
padnięcie dysku.

W redhacie w pakiecie mkbootdisk jest polecenie /sbin/mkbootdisk, które
samo przygotowuje dyskietkę startową z aktualnie używanym kernelem, initrd
oraz właściwie ustawioną partycją /. Czy jest coś podobnego w PLD?

Pozdrawiam,

--
Bartosz Lis @ Institute of Computer Science, Technical University of Lodz
   bartoszl @ ics.p.lodz.pl