Problem z LILO

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 15 Kwi 2004, 09:13:42 CEST

On Thu, 15 Apr 2004, Jan Meizner wrote:

> Witam!

> A dokładniej? - gdzie na tym hdc jest slash (root) - hdc4,hdc5?

/dev/hdc5

[...]

> faktycznie dziwnie wyglądają różne root dla różnych kerneli jak jest 1
> system (i do tego to /mnt/lin/boot/...), ale kilka image to normalne - jak
> ktoś chce mieć dostęp do różnych jajek (np starszych i nowszych), ja mam 11 wpisów image=...

Auć... Mea pulpa :)
Chyba byłem ślepy że nie zauważyłem tych /mnt/lin... oczywiście wszystko
było źle: powinno być /dev/hdc5 i /boot/bzImage-*

Poprawiłem, teraz jest:

---------------------------
boot=/dev/hda
prompt
lba32
timeout=5
default=l2424
image=/boot/bzImage-2.4.20
  root=/dev/hdc5
  label=l2420
image=/boot/bzImage-2.4.24
  root=/dev/hdc5
  label=l2424
---------------------------

Po odpaleniu lilo nadal pokazuje się ta informacja o /proc/partitions.

Po zrestartowaniu komputera... znowu ZONK :(
Tym razem:

L 99 99 99 99 99 99 99 (i tak pół ekranu...)

> dlaczego initrd? Jak to by był jakiś dystrybucyjny kernel to owszem, ale
> to mi IMHO wygląda na kompilat własnej produkcji (niedystrybucyjny), więc
> niekoniecznie musi startować z initial ramdisku (bo pewnie podstawowe
> rzeczy są w kernelu,nie na modułach)

Dokładnie, initrd nie uznaję ;)

> chmm...mnie to coś na problemy z devfs'em wygląda. Nigdy się tym bliżej
> nie zajmowałem więc nie chce się wypwiadać. Tylko to L.. mnie dziwi -
> jakby źle wgrane/uszkodzone lilo. A co odpalasz (jaki kernel) z tej
> dyskietki o której wspominałes i czy próbowałeś jeszcze raz odpalić lilo
> na tak zabootowanym systemie?

Z dyskietki odpalam 2.4.24 - dokładnie ten sam, który mam wskazany jako
domyślny w lilo.conf. Na nim właśnie odpalam lilo - może faktycznie jakoś
jest ten mój kernel pokręcony na tyle, że nie potrafi dobrze zapisać
MBR? Wszystko inne działa, dostęp do urządzeń na USB, ttyS*, do /dev/hd*...

Spróbuję jeszcze skompilować 2.6.5 z dystrybucyjnych źródeł - potem na nim
uruchomić lilo... może będzie lepiej :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki