"krzaki" w atermie

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Czw, 15 Kwi 2004, 18:58:53 CEST

Dnia czwartek 15 kwiecień 2004 18:08, havner napisał:
(...)

> Dla uzytkownikow to jest robione raz jeszcze w
> /etc/profile.d/lang.sh

No prosze - zagadkę mamy rozwiazaną. Xsession woła /bin/sh - /etc/profile a
tym samym /etc/profile.d/lang.sh nie jest odpalane.

(...)
> Sprawdzalem to kiedys i patchowalem nawet Xsession gdm'a bo nie korzystal
> z .bash_profile, tylko z .profile. ZTCP w kdm bylo ok. Xdm za to nie
> potrafi nic z tych rzeczy zaladowac, ale nie zaglebialem sie w to.

Tak - na head w Xsession od kdeema jest wczytywane /etc/profile, ~/.profile
oraz jezeli shellem jest bash - ~/.bash_profile. Jednak to nie jest ani dobre
ani uniwersalne.
Do Xsession od kdema na DEVEL dałem na początku tekie coś:
---
if [ "$HAVE_LOGIN_SHELL" != "yes" ]; then
	export HAVE_LOGIN_SHELL=yes
	exec $SHELL -l $0 $*
fi
unset HAVE_LOGIN_SHELL
---

Skutkuje to tym, ze dalsza część skryptu wykonywana jest już w powłoce
zgłoszeniowej uzytkownika. To załatwia sprawę dla wszystkich shelli oprocz
[t]csh.

--
Adam Gorzkiewicz