Bramka antywirusowa dla siec LAN

Sob, 17 Kwi 2004, 13:28:19 CEST

Użytkownik Marteen napisał:

>Witam
>
>Mozliwe ze bylo juz takie pytanie na liscie ale nie moge sie jakos do tego
>dokopac.
>Czy istnieje jakis soft pod linuxa ktory by robil na routerze za bramke
>antywirusowa, tak zeby usuwane wszystkie wirusy z maili i z innych rzeczy
>pobieranych z internetu? Tak zeby naprzyklad nie bylo konieczne instalowanie
>antywirusow na klientach w sieci? Mozliwe ze to pytanie jest glupie, ale
>mimo wszystko prosze o w miare konkretne odpowiedzi.
>
>pozdrawiam
>
>marcin

Byyyyło. Wielkie mnóstwo.
Ja mam amatorstwo - tylko pocztę, ale sieć raczej mikra.
Mail - własny mta (postfix, qmail, itd.) i coś do ściągania - fetchmail?.
Zakładasz konta pocztowe ludziom - fetchmail ściąga z zewnętrznych kont
i wrzuca do skrzynek - po drodze amavis skanuje.
Klienci łączą się z serwerem i ściągają już przeskanowane.
http - przezroczyste proxy + amavis.
Pewnie jest ileś możliwych kombinacji.
Zasada jest taka, że serwer pośredniczy w przekazaniu danych i kiedy
jest w stanie skanuje antywirusem.
Problem chyba w tym, że routowanie pakietów nie daje takiej możliwości.

--
Wiesław Kierbedź