cieniutki PLD

Bartosz Lis bartoszl w ics.p.lodz.pl
Nie, 18 Kwi 2004, 23:25:49 CEST

On Sun, 18 Apr 2004, Zbigniew Parys wrote:

> my?????????? to znaczy że nie działa poldek -i kernel-source?????????

Tak my. Tak nie dziła.

Po pierwsze: nie róbmy sobie jaj z żółtodziobów, każdy kiedyś był
żółtodziobem. Co można im nawtykać to można im nawtykać. Ale do Billa
ciężkiego, czy tak trudno jest przed wyśmianiem kogoś, że nie umie
doinstalować źródeł kernela, samemu doinstalować je na swojej maszynie i
stwierdzić, że w źródłach kernela 2.6.5-1 (aktualnie wystawiony na FTP)
tego pliku NIE MA. I nie wyjść na flamera...

Po drugie: 18 kwietnia 2004 o 01:47:01 +0200, a więc na 11 godzin przed
Twoim listem, w liscie Wiesława Kierbedzia można było przeczytać jaka jest
przyczyna problemów: pliku Rules.make brak jest w jądrach 2.6.xx, choć we
wcześniejszych jądrach był. Cytuję:

On Sun, 18 Apr 2004, Wieslaw Kierbedz wrote:

[---]
> Kernele 2.6 różnią się nieco od 2.4 i 2.2.
> Po prostu nie ma tu Rules.make, nie ma komendy make dep i jeszcze parę
> innych.
> Widocznie twoje źródełka do 2.6 nie pasują - są do starszych kerneli.
[---]

Oznacza to, że nasz zółtodziób źródeł odpowiedniego kernela nie
zainstaluje sobie poldkiem, lecz

a. znajdzie stare RPMy ze źródłami któregoś jądra 2.4.xx, ściągnie i
zainstaluje komendą rpm w miejsce jądra 2.6.xx, albo

b. ściągnie źródła 2.4.xx w tar.giezecie, skonfiguruje i skompilule, albo

c. samodzielnie przerobi źródła sterownika dopasowując do nowego jądra
(czym wykaże swoją wyższość nad paroma z nas ... przepraszam mówię za
siebie, nade mną), albo

d. przejdzie na inną dystrybucję z kernelem 2.4.xx, np. PLD 1.0, RedHat 9,
etc.

List Wieśka kończy merytorycznie ten wątek. Jeśli ktoś się czuje bardziej
ode mnie przemądrzały to zapraszam do dalszej dyskusji na epitety ;-)

Pozdrawiam,

--
Bartosz Lis @ Institute of Computer Science, Technical University of Lodz
   bartoszl @ ics.p.lodz.pl