make menuconfig

Bartosz Lis bartoszl w ics.p.lodz.pl
Pon, 19 Kwi 2004, 00:47:08 CEST

On Mon, 19 Apr 2004, Adam Gapiński wrote:

> Osóbka znana jako Bartosz Lis, wystukała:

> Eee tam. Jak już wie, że brak mu gcc to robi tak:
> poldek> ls gcc
> gcc-3.3.3-2
>
> No i się wyjaśnia. Gorzej jak brak jakiejś biblioteki - np. libssl.so:
> poldek> search -f */libssl.so*
> Przeszukiwanie pakietów..........................................zrobione.
> 2 package(s) found:
> openssl-0.9.7d-1
> openssl-devel-0.9.7d-1
>
> Noo i tu wiedza tajemna sprowadza się do tego, że: 1. wiemy jak w poldku
> [...]

Tak jak pisałem: zainstalować wszystko z płytek jak leci. Trochę to trwa i
zajmuje dysku, ale o nic nie trzeba się pytać poldka, bo wszystko co
ważniejsze na dysku już jest. Dla początkującego jest to dużo bardziej
komfortowa sytuacja (tak mi się zdaje). Odpytując poldka trzeba np.
wiedzieć, że skoro coś marudzi, że brakuje mu biblioteki SSL, to chodzi o
plik */libssl.so* . Podejrzewam, że ktoś, kto nie wie co to za skrypt ten
gcc tym bardziej nie będzie umiał się spytać poldka o to czego mu jeszcze
trzeba.

Nie chciałbym jednak, aby ten wątek przerodził się w dyskusję o
{wy,ni}ższości RH {na,po}d PLD. PLD jest dla zaawansowanych, a
początkujący niech się biorą za Knoppiksa i RH.

Pozdrawiam,

--
Bartosz Lis @ Institute of Computer Science, Technical University of Lodz
   bartoszl @ ics.p.lodz.pl