[AC] 2.6.4-1smp - kernel panic

Krzysztof Królikowski krzysiek w pkn.pl
Pon, 19 Kwi 2004, 08:31:44 CEST

W liście z nie, 18-04-2004, godz. 23:51, PLD Linux pisze:
> (...)
> Using /lib/modules/2.6.4-1smp/kenrmel/fs/ext2/ext2.ko
> VFS: Cannot open root device "802" or unknown-block(8,2)
> Please Append a correct "root=" boot option
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(8,2)
>
> ---------------------------------
>
> kiedys pytałem ale mnie zjechali ze mało napisałem a dopiero teraz znalazłem chwile na ten serwer wiec ponawiam pytanko.
> i co wy na to?

może powinieneś wyedytować plik /etc/sysconfig/geninitrd dodając w nim
odpowiednie dla Twojego sprzętu moduły (opcja PREMODS) a następnie
przegenerować initrd poleceniem geninitrd -v -f /boot/initrd 2.6.4 całą
operację w powyższym przypadku pownieneś przeprowadzić przy użyciu
rescuecd.

pozdr
--
Krzysztof Królikowski <krzysiek (at) pkn (dot) pl>
Polski Komitet Normalizacyjny