[AC] 2.6.4-1smp - kernel panic

Bartosz Lis bartoszl w ics.p.lodz.pl
Wto, 20 Kwi 2004, 08:58:39 CEST

Witam,

Mam i586 120MHz z bardzo starą płytą główną. Kontroler IDE jest
rozpoznawany jako PIIXa (steruje nim moduł piix.ko). W zasadzie powinienem
zmienić tytuł wątku bo próbuję jądra 4.6.5-1 (jednoprocesorowego).
PLD 2.0 instaluje się, ale po instalacji nie wstaje. Nie chce mi się
przepisywać komunikatów, powiem tylko co najistotniejsze: partycje / i
/boot są zrobione jako ext3. W czasie startu wyświetlają się komunikaty
ładwania następujących modułów:

ide-core
piix
ide-disk
jbd
mbcache
ext3

Pierwsze problemy pojawaiją się przy module piix:

PIIXa: bad irq (0): will probe later
PIIXa: neither IDE port enabled (BIOS)

Dlej jest jakby bez problemów, ale kończy się to:

VFS: cannot open root device "0303" or unknown-block(3,3)

potem panika.

Pokładowy kontroler IDE jest włączony w BIOSie, w przeciwnym razie nie
dało by się na dysku zainstalować PLD. Zresztą grub startuje z dysku,
problemy są potem. Grub rozpoznał urządzenie "0303", w przeciwnym razie
wypisało by się unknown-block(0,0). Problem jest w kernelu.

Próbowałem potem dodawać w różnych kombinacjach parametry do linii poleceń
jądra (wcześniej potwierdziłem że wpisywane liczby są właściwe):
ide0=0x1f0,0x3f6,14 pci=bios pci=noacpi pci=conf1 pci=conf2 . Bez
rezultatu. Z zalem zamierzam zainstalować PLD 1.0, ale może ktoś spotkał
się z tym problemem i wie jak go rozwiązać.

Pozdrawiam,

--
Bartosz Lis @ Institute of Computer Science, Technical University of Lodz
   bartoszl @ ics.p.lodz.pl