usb-storage +karta CF

Wojtek Hojda whojda w wp.pl
Pon, 26 Kwi 2004, 23:00:28 CEST

Marcin Rachwał wrote:

>Dnia Mon, 26 Apr 2004 18:12:56 +0200
>Marcin Rachwał <thanatos w interia.pl> zeznał:

>OK - jeżeli to kogoś interesuje, to problem był w kernelu 2.6.4. Zmieniłem
>na 2.6.5 i wszystko działa jak dawniej ;)

Heh, to odwrotnie jak u mnie :-(
Jak miałem 2.6.4, aparat cyfrowy działał. Teraz ani aparat, ani
odtwarzacz mp3...
Nawet partycja "auto" w fstabie nie pomaga.
Dmesg pokazuje wszystko ładnie, centrum informacji KDE również - nawet
wielkość dysków (kart pamięci) pokazuje prawidłowo.
Jedno urządzonko mam pod /dev/sda drugie  /dev/sdb i jak bawię się z
podpinaniem i odpinaniem, to wszystko zauważa i rozpoznaje.
Ale zamontować się nie da...
Po wielu komunikatach błędów, doszedłem wreszcie do tego:

> Nie można zamontować urządzenia.
> Otrzymany komunikat błędu:
> mount: I could not determine the filesystem type, and none was specified

Jako vfat nie idzie, a właśnie jako vfat działało na 2.6.4 :-( Ustawiłem
na auto i taki komunikat.
Mam moduły do usb (zresztą wykrywa prawidowo urządzenia),
mam sd_mod, nagrywarka na scsi działa (montuje się i nagrywa), dyskietki
na vfat działają (czyli jajko obsługuje), po prostu niby wszystko OK...
Czytałem z zainteresowaniem ten temat i dziwna sprawa z tymi jajkami, u
jednych pomógł upgrade, u innych wręcz odwrotnie :-(

pozdrawiam
Wojtek