OT? - postfix HELO restrictions

Lukasz B lukasz w mikroplan.com.pl
Czw, 29 Kwi 2004, 22:28:39 CEST

> Sprobuj dodac/zmienic takie wpisy w master.cf:
>
> smtpd_helo_required = yes
> smtpd_helo_restrictions = permit_mynetworks, reject_unknown_hostname,
reject_invalid_hostname

> U mnie przy powyzszych wpisach, maile o jakich piszesz sa odrzucane.

Wlasnie juz to wstawilem, aczkolwiek z dokumentacji nie wynika wprost, ze
tak sie bedzie zachowywal:
reject_invalid_hostname
                Reject the request when the client HELO or EHLO parameter
                has a bad hostname syntax
reject_invalid_hostname
                Reject the request when the client HELO or EHLO parameter
                has a bad hostname syntax.
reject_unknown_hostname
                Reject the request when the hostname in the client HELO
                (EHLO) command has no DNS A or MX record.

To wszystko ok.
Teoretycznie, jesli gdzies-tam-z-neostrady ktos poda w HELO moja domene
(domena.pl),
to postfix to przyjmie.
A moze w check_helo_access nie powinienem pozwalac na 'domena.pl' ?

Dzieki, statystyka okaze.

Lukasz