OT? - postfix HELO restrictions

Bartek Jakubski migo w supernet.com.pl
Pią, 30 Kwi 2004, 12:44:31 CEST

On Thu, Apr 29, 2004 at 10:28:39PM +0200, Lukasz B wrote:

> Wlasnie juz to wstawilem, aczkolwiek z dokumentacji nie wynika wprost, ze
> tak sie bedzie zachowywal:
> reject_invalid_hostname
>                 Reject the request when the client HELO or EHLO parameter
>                 has a bad hostname syntax
> reject_invalid_hostname
>                 Reject the request when the client HELO or EHLO parameter
>                 has a bad hostname syntax.
> reject_unknown_hostname
>                 Reject the request when the hostname in the client HELO
>                 (EHLO) command has no DNS A or MX record.
>
> To wszystko ok.
> [...]

A jak ktoś poda np. cokolwiek.localdomain to odrzuci. Znaczy poczty ode
mnie nie będzie.  Jaki sens ma sprawdzanie EHLO/HELO? (od biedy widzę
utrudnianie życia spamerom) Podszywanie się przez EHLO, dobre sobie...

Jeśli mnie ktoś mnie przekona, to chętnie wtedy poznam sposób dzięki
któremu mój postfix będzie się przedstawiał po EHLO aktualnym adresem
przydzielonym przez neostradę.

--
-- .- Bartek Jakubski ------- JabberID: migo w histeria.pl -. --
-- |   Free Software is a matter of liberty, not price    | --