conwersja jpg

Marcin Król krol w wsb-nlu.edu.pl
Nie, 1 Sie 2004, 18:46:12 CEST

> Jedne i drugie są w formacie jpg, jedyne co zauważyłem to jak otworzyłem
> pliki w vim-ie moje miały takie coś na samym początku:
> ˙Ř˙á\!Exif^@^@II^@ (a we właściwościach dodatkowe informacje z aparatu)
> a od brata
> ˙Ř˙ŕ^@^PJFIF^@

Oba pliki sa w prawidlowym formacie, tyle ze twoje zawieraja EXIFa,
ktorgo odtwarzacz dvd najwyrazniej nie toleruje. Teraz praktycznie kazdy
aparat zapisuje jpg'i z exifem (a w nim informacje o czasie zrobienia
zdjecia, uzytych paramaterach typu przyslona, modelu apartu itp).

> Jak mój plik otworzyłem w gimpie i zapisałem jako jpg to już był w
> takiej postaci jak pliki od brata. Przerabianie w gimpie kilkuset zdjęć

Pamietaj, ze czymkolwiek bys nie przerobil, bedziesz mial strate na jakosci.

> ręcznie na zasadzie otwórz - zapisz jako mi się nie uśmiecha. Próbowałem
> zrobić to za pomocą ImageMagicka, ale albo ja za głupi jestem, albo tym
> programem się tego nie da...
> Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii i mógłby pomóc?

W perlu, w skrocie, bez obslugi bledow np tak:

use Image::Magick;
$img=Image::Magick->new;
$img->Read("/jakis/plik.jpg");
$img->Strip();
$img->Write(filename=>"/jakis/nowy.jpg", compression=>JPEG, quality=>100);

Wystarczy wstawic w jakiegos "for" przejezdzajacego caly zadany katalog
i wykonujacego ten fragment dla kazdego pliku z rozszerzeniem .jpg.

M.