postfix mysql courier-imap i sasl - z tym ostatnim problem

Tomasz Zdrojewski tom w oitbd.pl
Pią, 13 Sie 2004, 12:53:08 CEST

Witam!

  Mam serwer pocztowy na postfiksie użytkowników w mysql-u
  courier-imap do odbierania poczty do zarządzania tym jeszcze
  postfixadmin. Wszystko bierzące z AC, postfixadmin ze stronki
  producenta.
  Problem mam z autoryzacją użytkowników po sasl gdyż hasła w bazie są
  przechowywane w postaci zaszyfrowanej jakąś wersją md5 kompatybilna
  z courier-imap. Niestety sasl nie rozumie tego kodowania i nie
  potrafie go skonfigurować zeby to robił.
  saslauthd do bazy dostaje sie przez auxprop. no i dalej już nie
  pasuja mu hasła.

  Czy ktoś ma jakies doswiadczenia w tej kwestii.
  Jedyne co znalazłem na necie to to:
  http://www.viperstrike.com/~lopaka/sysadmin/cyrus-sasl-mysql-encrypt/

  Wyglada jak rozwiązanie mojego problemu tylko, że nie znam sie na
  budowaniu softu i patchowaniu wiec prosze o pomoc przy stwożeniu
  paczki z tym patchem jesli to wogóle mozliwe.

  Drugi problem to jak sasl kozysta z PAM zeby sie dostac do bazy
  mysql szuka hasła dla "user" a nie "user w domena.pl" mimo, że w
  kliencie pocztowym uzytkownik jest podany w postaci "user w domena.pl".
  No i w efekcie nic tam nie znajduje :(

  HELP...

--
Pozdrowienia.