PLD 2.0 na dysku Serial ATA

Piotr Stachura albert1 w autocom.pl
Nie, 15 Sie 2004, 10:23:44 CEST

Witam wszystkich, ze względu na to, że jestem nowy mam problem z
zainstalowaniem Linuxa PLD 2.0 na dysku Serial ATA. Do instalacji użyłem
krążka Rescue CD i postępowałem zgodnie z instrukcją instalacji. Moje dyski
to:

hda - P-ATA

hdc - CD-ROM

hdd -DVD-ROM

hde - S-ATA

Zainstalowałem PLD na hde5 (ext3) (tak widoczny po uruchomieniu z płyty) i w
grubie wybrałem:

root (hd1,4)

kernel /BOOT/vmlinuz root=/dev/hde5

initrd /BOOT/initrd

Grub widzi partycję hde5 jako ext2fs - czy to poprawne ext3??

Wszystko jest piękne tylko, że kernel podaje panic: hde5 nieznane lub blok
0,0. Podczas startu kernel wykrywa dyski hda, c i d. Dysku SATA nie widzi.
Jak można rozwiązać ten problem? Próbowałem już stworzyć initrd z modułami
libata, ide-core, ide-disk, ide-cd, ext3, ide-scsi.

Moja płyta to Epox 4PLA (i848 - ICH5)

Kernel ściągnąłem standardowo przez poldka i jest to wersja 2.6.7-3, gdy
instalowałem Mandrake'a 10 to wszystko chodziło bez zarzutu poza tym, że był
to Mandrake a nie PLD.

Pozdrawiam, Piotr Stachura.