PLD 2.0 na dysku Serial ATA

Piotr Stachura albert1 w autocom.pl
Pon, 16 Sie 2004, 13:42:16 CEST

Marek napisał:

>Co do poprzednich pytań PS, to partycja ext3 jest rozpoznawana przez
>grub-a jako ext2fs, a jako opcję root= dla jądra powinieneś dać 2105
>(root=2105) gdzie 21 (hex) == 33 a 05 (hex) == 5 :-)
>numerki z ls -l /dev/hde5.

>A jeśli dysk SATA, ma być widziany jako SCSI, musisz mieć załadowany
>wcześniej moduł sd_mod, jeśli jako ATA to ide-disk - to oczywiście
>dodatkowo do sterownika danego chipsetu. No i jeszcze ext3
>z przyległościami.

Chciałbym Ci podziękować gdyż operacja z numerkami zakończyła się sukcesem i
po chwili zamiast "panic kernel" zauważyłem "login:". O numerkach pisał
wcześniej Miro i jemu też jestem wdzięczny.
A teraz informacja dla tych, którzy by kiedyś przeglądali tą listę w
poszukiwaniu rozwiązania. Rescue CD bazuje na kernelu 2.4 i wersja, którą
miałem instalowała automatycznie dyski S-ATA jako ATA (hde). Problem dotyczy
pliku fstab, który podczas tworzenia initrd musi wskazywać poprawnie dysk
(by mógł znaleźć module.dep) a w takim wypadku musi tam być wpisane zamiast
sdaXX hdeXX). Ten wpis trzeba później zmienić gdyż na starcie wyrzuci: hdeXX
nie można zamontować systemu (jeśli oczywiście dysk będzie wykrywany jako
SCSI).
To chyba tyle uwag, dzięki - w końcu mogę się cieszyć Linuxem rodzimej
dystrybucji :)
Pozdrawiam Piotr Stachura.