Data wersji bazy danych clawava - jak wycągnąć

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Śro, 18 Sie 2004, 18:13:41 CEST

Dnia 18-08-2004, śro o godzinie 15:41 +0200, wscislowski napisał(a):
> Tak sobie myślę że otwieram z crona plik (do odczytu) i zamyślam się
> głęboko nad jego analizą, a w tym czasie fresclam też chce sobie
> otworzyć ten plik. Tu mam wątpliwość czy fresclam sobie poradzi z
> zastaną sytuacją. Problem pewnie czysto akademicki, bo jak nie tym, to
> updrade bazy zrobi się następnym razem, ale postanowiłem spytać bo może
> jest jakieś gotowe rozwiązanie.
Jesli nie zalockujesz pliku to freshclam nawet nie bedzie wiedzial, ze
cos macisz z plikiem i go nadpisze (przy zalozeniu, ze chce to zrobic,
bo jesli chce tylko go odczytac, to problem nie istnieje). Czas otwarcia
pliku, wyciagniecia z niego potrzebnych informacji i zamkniecia pliku
jest bardzo krotki (ulamek sekundy?), wiec jesli bedziesz to robil _po_
zaktualizowaniu baz, powinienes sie z palcem w gniazdku wyrobic przed
nastepna aktualizacja.
Jesli chcesz odpalac go z crona i odnotowywac godzine aktualizacji baz,
to IMHO znacznie lepszym pomyslem bedzie "date >> aktualizacje.log" na
koncu skryptu odpalajacego freshclama z crona. Wtedy dostep do baz
clamava Cie nie interesuje.

Pozdrawiam
Beorn