Nadpisany MBR

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Pią, 27 Sie 2004, 17:34:48 CEST

floydrose napisał(a):
> Witam!
> No i stało się... nadpisałem sobie MBR (przy pomocy pewnego systemu z
> Redmond) i nie mogę odpalić PLD.
> Pomyślałem, że to żaden problem. Odpale sobie PLD przy pomocy
> loadlin.exe wpiszę # lilo i po kłopocie.
>
> Okazuje się, że nie...
>
> c:\> loadlin.exe vmlinuz root=/dev/hda8
>
> coś zaczyna się dziać i po chwili zamiera z komunikatem w stylu
> (dokłanie nie pamiętam a nie chciało mi się przepisywać):
>
> "Sorry, nie mogę nie wiem jak obsłużyć hda8 itp...
> wpisz poprawną wartość opcji "root="

Bo jeszcze trzeba by podać initrd. Tak nie wystartuje. Lepiej zabootuj z
LiveCD czy RescueCD, zrób chroot i przeinstaluj lilo/grub-a czy co tam
używasz. Tak będzie najszybciej.
--
Łukasz Maśko                                 ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                    GG:                2441498