Nadpisany MBR

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pi±, 27 Sie 2004, 18:18:35 CEST

Marcin KrĂłl wrote:

> Ciekawe ile razy sie jeszcze tego typu pytanie pojawi :)
> Sprobuj root=0308

Tu może chodzić o brak modułu do fsa.

> 1. Live CD, Knoppix, Rescue CD, plyta instalacyjna...

Mała uwaga: nie ratuj systemu z zainstalowanym 2.6 z płytki 2.4,
szczególnie, jeśli będziesz musiał przegenerowywać initrd. (czyli użyj
LiveCD, a nie RescueCD)
Ostanio nie mogłem się chrootnąć na zainstalowany system, bo
zainstalowany glibc okazał się niekompatybilny z jądrem z RescueCD -
musiałem ręcznie tworzyć initrd, a nie jest to przyjemne.

> 2. chroot /gdzie/masz/zamontowana/root/partycje
> 3. jezeli trzeba to vi lilo.conf
> 4. lilo

Polecam zastosować rc-boot. Czasem też może się okazać przydatne
geninitrd -vf /boot/initrd-2.6.x-y.gz 2.6.x-y

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr CĹ‚apa