PLD + Laptop

Lukasz Marciniak lukasz w ibi.pl
Śro, 1 Gru 2004, 15:03:07 CET

Łukasz Maśko wrote:
> Spokojnie - nie zawsze jest czas, żeby pisać :-)
Ale jak się przypomni, to odpowiedź się pojawia :-)

> Co do zegara - nie mam pojęcia. Ale obstawiałbym jakiś "speedstep" albo coś
> takiego. Masz zmianę prędkości procesora? Może jak nie jest wykorzystywany
> to wchodzi w jakiś suspend zmniejszając taktowanie procka, co objawia się
> niepoprawnym chodzeniem zegarka. Popatrz w moduły ACPI, zdaje się, że jest
> jakiś do speedstep-u (może to pomoże).
Napewno, bo to PIII. Ten laptop nie ma ACPI (jedynie APM) i wydawało mi
się, że ACPI jest tylko dla ACPI (nie jest kompatybilne w dół).

> Co do skryptów do suspendu - zdaje się, że suspend nie jest wkompilowany w
> kernel. Ja kiedyś próbowałem skompilować samemu kernel i wykorzystać
> skrypty wzięte z sourceforge, ale z moim laptopem nie doszedłem do niczego
> sensownego i dałem sobie spokój.
U mnie suspend działa bez problemu. Mam taki osobny klawisz, którym go
usypiam i budzę.

> Co do dźwięku - których sterowników używasz? Jeśli OSS to spróbuj modułów
> ALSA, a jeśli ALSA, to OSS. Może ci się uda coś sensownego osiągnąć.
Jest ALSA. Ale zawsze była ALSA i działało. Poprostu normalnie mam
wyciszone dźwięki (sprzętowo), ale któregoś dnia chciałem obejrzeć film,
a tu tylko trzeszczenie.

--
Pozdrawiam,
Łukasz Marciniak