eleganckie programowanie

Jan Meizner jm w pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl
Czw, 2 Gru 2004, 00:03:49 CET

Witam!

On Wed, 1 Dec 2004, Karol Kreński wrote:

> Witam,
>
> Powstał spór na temat tego co eleganckie / zgodne ze sztuką. Poszukuję
> odpowiedzi, która być może brzmi "to kwestia gustu".
>
> Problem jest następujący: W jaki sposób podzielić kod realizujący takie
> proste zadania:
[...]
> Przyjmijmy, że każy z tych kodów zajmuje od 10 do 30 linijek. Czy
> bardziej eleganckie jest zrobienie 3 małych plików czy jednego pliku z
> 3 funkcjami?
Chm...pytanie ile to ma wspólnego z PLD no ale jak już odpowiadam to może
troszkę merytorycznie;).

Chm...a w jakim języku...ale domyślam się, że oba warianty są poprawne a
chodzi tylko o elegancje, więc to nie jest aż tak istotne.
Ogólnie chyba dąży się żeby pliki nie były za duże ale znowu bez przesady,
jak dobrze liczę nawet jak będzie w 1 pliku będzie miało to < 100
linijek...a to imho jest mało, a w każdym razie napewno nie za dużo.
A dzielenie włosa na czworo uważam (oczywiście imho) za bezsensowne;) no
chyba że ktoś bardzo chce albo przyświeca temu inny cel (gdzieś będzie
jeszcze tych kawałków potrzebował osobno ale to raczej nie tu).
Ja kiedyś stworzyłem plik w cpp mający ponad 3500 linijek (prawie 100 KB)
i sam uważam że to było mocne przegięcie...no ale tu mamy 100 linijek więc
bez przesady:) więcej robot będzie z przechodzeniem między tymi 10
linijkowymi plikami niż przwijanie 100 linijek.

Jan Meizner
jm w pld-linux.org