konfiguracja na serwer

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Czw, 2 Gru 2004, 22:35:31 CET

Michał Panasiewicz wrote:
> planuje go postawić na:
> płyta gigabyte (nforce 3)Gigabyte GA-K8NSNXP-939
> amd athlon 64
> ram 1 GB (minimum)
> dysk 160 GB SATA
>

> pytanie moje:
> - jakie macie uwagi do tej konfiguracji odnośnie PLD,
> - jakie moduły wpakować do initrd,

Mam taką:
GA-K8NS Ultra-939

i takie moduły:

insmod /lib/modules/2.6.10/kernel/drivers/scsi/scsi_mod.ko
insmod /lib/modules/2.6.10/kernel/drivers/scsi/initio.ko
insmod /lib/modules/2.6.10/kernel/drivers/scsi/sd_mod.ko
insmod /lib/modules/2.6.10/kernel/fs/reiserfs/reiserfs.ko
insmod /lib/modules/2.6.10/kernel/drivers/scsi/libata.ko
insmod /lib/modules/2.6.10/kernel/drivers/scsi/sata_sil.ko

Dysk podpięty do sil3512, który pracuje w trybie "nieraid"
To initio to sterownik SCSI - który zresztą na kernelu 64bit wali
oopsami :-(

> - jakie niespodzianki mogą mnie spotkać ;) (z waszych doswiadczeń)
> podczas przenosin
>

> PLD AC (migracja z arch i586)

Niespodziankę miałem jedną, zajebistą ;-)
Kernel athlonowy (przygotowany na innym kompie) nie startował - padał
przy sprawdzaniu BIOSu...
Co ciekawe LIVECD czy RESCUECD startowały - mysłałem, że może ACPI...
Ale potem przypomniałem sobie, że już raz w pracy miałem z tym problem:
rozwiązaniem jest dodanie parametru do wywołania jądra: pci=nobios
Może też tak będziesz miał.

Generalnie to migracji wcale nie polecam - odpalasz z RESCUECD na AMD64
(dziękuję twórcom) przełączasz się na 2 konsolę bo pierwsza nie nadaje
się do pracy i instalujesz w chrootcie co chcesz itd.

Powodzenia!

--
Andrzej Zawadzki