ping: unknown host...

Krzysztof Królikowski krzysiek w pkn.pl
Sob, 4 Gru 2004, 14:04:08 CET

Dnia 04-12-2004, sob o godzinie 12:22 +0100, Mateusz Kamiński napisał
(a):
> Witam,
> mam dziwny problem. Od wczoraj na jedna z maszyn, która działa pod PLD
> (AC),
> jakoś nie potrafi rozwinąć nazw hostów na IP... Nic nie robiłem, wczoraj
> działało, dzisiaj nie...

spojrzałeś w plik /etc/resolv.conf czy tam wszystko jest ok?

> I wg mnie dziwne jest, że po wydaniu polecenia "route", trza odczekać
> kilkanaście sekund na wynik...

to akurat nie jest dziwne jeśli straciłeś możliwość rozwiązywania nazw
na IP. route domyślnie próbuje rozwiązywać nazwy na ip. Dlaego tak długo
czekał. Możesz zakazać poleceniu route rozwiązywania nazw dodając
argument -n

--
Krzysztof Królikowski <krolik (at) pld-linux (dot) org>
PLD Linux Documentation Team