digitemp mnie nie lubi?

Miro Ziemski miro w elzab.com.pl
Sob, 4 Gru 2004, 22:37:57 CET

Witam,
Zrobiłem sobie termometr na dallasie DS1820 i wszystko byłoby ok, gdyby
nie to że zachciało mi się uruchamiać pomiar temperatury z konta
użytkownika. Mimo tego że dodałem się  do grupy uucp (i ttyS), która ma
prawo pisać do /var/lock pojawia mi się ciągle taki kwiatek:

[miro w szafir miro]$ digitemp_DS9097 -iq -s /dev/ttyS0
Error locking ttyS0. Do you have permission to write to /var/lock?

Czy jest jakaś metoda odpalenia tego (pomijając sudo) tak żeby nie robić
suida ?

Miro Ziemski