msde (mssql2000) - komunikacja przez firewall

Sławomir Sędyka kermit w krosno.tbg.net.pl
Wto, 7 Gru 2004, 09:34:13 CET

On Tue, 7 Dec 2004, Sebastian Marek - PC NET SERVICE wrote:

> Witam,
>
> Mamy nastepującą sytuację - w sieci lokalnej postawiony jest serwer mssqla
> (dokładnie msde). Sieć lokalna ma dostęp do netu przez serwer ze stałym ip, na
> którym postawiony jest firewall. Potrzebujemy się dostać do tego serwera z
> internetu (np. poprzez enterprise managera). Mam zrobione przekierowywanie
> portów 1433 na tcp i udp, ale niestety nie chce to działać. Dodam że podobnie
> przekierowałem porty na vnc (5900) i myka rewelacyjnie.
> Spotkał się ktoś z takim problem - jakieś sugestie?
>
> Inf techniczne:

> [...]

U mnie działają takie reguły:
Reszta to sprawa zabezpieczeń serwera MSSQL

# Forward portów do serwera MS-SQL port 1433 dla wybranego komputera z internetu

iptables -A FORWARD -i IF_ZEWN -s WYBRANY_KOMP_Z_INTERNETU_IP \
-d MS_SQL_IP -p tcp --dport 1433 -j ACCEPT

iptables -t nat -A PREROUTING -i IF_ZEWN -p tcp \
-s WYBRANY_KOMP_Z_INTERNETU_IP --dport 1433 -j DNAT \
--to-destination MS_SQL_IP

--
Sławomir Sędyka