Jak nagrywać płyty pod PLD?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Wto, 7 Gru 2004, 09:45:59 CET

Witam,

Od dłuższego czasu mam problemy z nagrywaniem pod PLD płyt CD-R(W)...
Bardzo często podczas nagrywania cdrecord - szlag trafia płytkę (nawet nie
wychodzi za 1MB nagranych danych), zdarza się że wszystko ładnie się nagra
ale md5sum plików się nie zgadza (czyli po prostu diabli wzięli nagranie)...

Mam nagrywarkę Teac 52x (IDE). Wisi na jednym kanale z Seagate 5400.1, ale
image do nagrywania zawsze jest na innym dysku (kanale) więc nie jest to
kwestia przepustowości. Zresztą sprzęt jest w miarę świeży - płyta na
nForce2, Athlon 1700XP, 512MB DDR-dual...

Mam AC z kernelem 2.4. Próbowałem różnych 2.4, z różnymi skutkami:

- dystrybucyjny kernel24-2.4.20. Jako jedyny nagrywa CD-RW i płytki Platinum
   800MB. Niestety, czasami (w porywach do "często") chrzani pliki i md5 się
   nie zgadza.
- dystrybucyjny kernel24-2.4.26. Totalna tragedia. CD-RW i platinum 800MB w
   ogóle nie da się nagrać (wywala się na samym początku), co druga płytka
   jeśli się nagra - ma zwalone pliki.
- czyściutki 2.4.28 z kernel.org - działa OK, płytek raczej nie psuje, ale
   o CD-RW i platinum 800MB można tylko pomarzyć.

Już brak mi sił... Wszystkie kernele z praktycznie identycznym konfigiem,
w identycznych warunkach, nagrywanie bez symulacji SCSI. Prędkość nagrywania
nie ma znaczenia, zaś standardowo nagrywam "16x". cdrtools najświeższe z
update'ów...

Będę jeszcze próbował skompilować golutkie cdrecord - może coś jest nie tak
z tym dystrybucyjnym...

Czy ktoś z Was ma podobne problemy przy nagrywaniu? Bo mnie już szlag
trafia, ze 20 płytek diabli wzięli...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004