PDF i brak literki ż :(

Lukasz Glebicki lukaszgl w post.pl
Wto, 7 Gru 2004, 16:10:44 CET

On Monday 06 of December 2004 21:58, Adam Gapiński wrote:
> Witam!
> Mam sporo takich pdfów:
> http://adas.artikon.one.pl/gips.pdf
> Niestety nie wyświetla mi się w nich literka "ż" (ż jak żuk). Inne polskie
> znaki są na miejscu tylko tej jednej nie ma :(
> Ac, KDE, xpdf i kghostview tak się zachowują. kpdf wcale nie wyświetla
> żadnych liter. Na testowym pdf'ie jaki zrobiłem za pomocą openofisa jest
> wszystko w porządku - rzeczone ż wyświetla się jak należy...
> Mam takie paczki z fontami:

Nie wiem czy to coś wniesie. Ja w szkole testowo zmieniłem czcionkę w KDE na
jedną z TTF (chyba arial) i przestały mi się wyświetlać niektóre polskie
krzaczki (chyba właśnie ż). Zdeinstalowałem czcionkę, ale w domu miałem to
samo. Tutaj problem jest taki, że ta czcionka zawiera zestaw zanków dla
ISO-8859-1 oraz UTF8 (oznaczenia ISO nie pamiętam). Nie znam się na działaniu
konwertowania czcionek w Xach, dlatego nie próbowałem tego rozwiązać, aby
mieć np. menu w innej czcionce niż aktualna Helvetica. Może w tym jest
problem???? Spróbu odpalić tego PDF'a wymuszając w systemie system znaków
jako UTF8.

pozdrawiam
--
Łukasz Głębicki lukaszgl w cavern.com.pl
gg:246267      Linux Registered User #318551