Postfix i komunikat dla userów

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 8 Gru 2004, 08:36:27 CET

On Tue, Dec 07, 2004 at 11:21:37PM +0100, Jacek Rzęsista wrote:
> Mam włączoną autoryzację przy wysyłaniu. Jak ustawić coś takiego, żę user
> który próbuje wysłać pocztę bez włączonej autoryzacji dostawał oprócz
> komunikatu o błędzie i jego numerze  jeszcze krótkie info - typu "WŁącz
> autoryzację !" ?

Ja mam dwa (właściwie to nawet więcej, ale to nieistotne) smtpd nasłuchujące na serwerze
na różnych IP. Jeden to relay dla użytkowników (tu się autoryzują
i przez to wysyłają pocztę), drugi to MX (przyjmujący pocztę z zewnątrz,
bez autoryzacji, ale z ostrymi filtrami, RBLami itp.).

Regułki dostępu dla tego pierwszego wyglądają tak:

relay_smtpd_recipient_restrictions =
        check_recipient_access regexp:/etc/mail/recipient_regexp,
        reject_invalid_hostname,
        reject_unauth_pipelining,
        permit_sasl_authenticated,
        check_recipient_access pcre:/etc/mail/auth_required_msg,
        reject

A w /etc/mail/auth_required_msg mam:

/.*/    550 Ten serwer wymaga uwierzytelnienia

Znając postfiksa, to można zrobić jeszcze na dziesięc innych sposobów.
Ale zastanów się czy warto. Z mojego doświadczenia wynika, że tego komunikatu i tak
nikt z userów nie czyta, albo nie rozumie. Zresztą, taki OE skutecznie go
"ukrywa" w pozostałych informacjach o błędzie.

Spróbuj może jakoś tak:
	permit_sasl_authenticated,
	permit_auth_destination,
	check_recipient_access pcre:/etc/mail/auth_required_msg,
	reject

Pozdrowienia,
	Jacek