Serwer FTP z kontami w bazie -co polecacie ?

Tomasz Grobelny grotk w poczta.onet.pl
Nie, 12 Gru 2004, 02:29:11 CET

On Sunday 12 of December 2004 01:45, Jacek Rzęsista wrote:
> Dnia sobota, 11 grudnia 2004 12:51, Tomasz Grobelny napisał:
> [CIACH]
> Dzięki za super opis. Wklepałem, skonfigurzyłem - jest tylko jedno
> zasadnicze pytanko jescze - jak vsftpd ma zacząć używać autoryzacji przez
> bazę ? Bo na razie idzie standardowo :(
Fakt, zapomniałem o jednym konfigu:
$ sudo cat /etc/nsswitch.conf |grep mysql
passwd:         db files mysql
shadow:         db files mysql
Być może jeśli masz grupy w bazie to jeszcze linkijka group będzie potrzebna.
Teraz wszyscy użytkownicy z bazy powinni stać się normalnymi użytkownikami
lokalnymi (możliwość logowania w zależności od shella, posiadanie własnych
procesów i plików w systemie itd.) więc należy im prawa ograniczyć (przede
wszystkim shella). I przyda się pakiet nss_mysql.

Tomek