SSH - Prawa dostępu

Zaren zaren w autograf.pl
Wto, 14 Gru 2004, 12:38:29 CET

Czy da się ustawić prawa w PLD aby użytkownik logujący się zdalnie przez ssh
mógł przeglądać tylko swój katalog w /home/user a innych nie... chodzi mi o
jakieś ustawienie globalne... dla wszystkich użytkowników
Dodatkowo czy da się tak ustawić prawa dostępu do katalogu aby użytkownik A
miał pełny dostęp a B mógł tylko odczytywać przy założeniu że żaden z nich
nie jest właścicielem tegoż katalogu...
Co do SSH to robiłem to w taki spósb:
Dodawałem siebie do grupy admin (root)
ustawiałem prawa dostepu do wszystkich katalogów na 770 (przy grupie
właścicieli root).
No i gdy chce się logować wyrzuca mnie... dobrze że zostawiłem sobie konsole
na której byłem zalogowany jako root bo miałbym problem... :)
Mógłby mi ktoś nakreślić ogólną procedurę jak najlepiej zabezpieczyć
server...