problem z iptables i modułem state

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Wto, 14 Gru 2004, 13:28:51 CET

On Tue, 14 Dec 2004, Patrycjusz Fudała wrote:

> Zgadza się - politykę łancucha INPUT mam ustawioną na DROP

OK...

> racja dlatego wszystko co idzie na port 22  z ssh jest wpuszczane i pakiety
> które przychodzą powinny zostać oznaczone przez state jako NEW by mogły zostać
> wypuszczone przez łańcuch OUTPUT gdyż jeśli usunę z łańcucha OUTPUT parametr
> -m state --state ESTABLISHED, RELATED, i z łancuch INPUT -m state --state NEW
> połączenie nie da się rady ustanowić. Więc jeśli dobrze rozumię parametr NEW
> mówi tylko modułowi state że ma wypuszczać na zewnątrz pakiety tylko związane
> z tymi które zostały zaznaczone jako NEW?

Jeśli usuniesz z łańcucha OUTPUT regułę "-m state --state ESTABLISHED,RELATED
-j ACCEPT", to pakiety które SSH by miało wysyłać - choćby w odpowiedzi na
pakiet przychodzący - nie będą podpadały pod żadną regułę i pójdą do kosza.
Reguła "--dport 22 -m state --state NEW -j ACCEPT" w łańcuchu sprawia, że
tylko pakiety rozpoczynające połączenie są przepuszczane - kolejne idą
w piach...

> Dodanie reguły na INPUT :
> iptables -A INPUT -p tcp -i etho -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j
> ACCEPT
> nic nie pomaga.

Czy przypadkiem pomimo policy DROP nie masz na końcu jakiegoś -j DROP
albo -j REJECT? Ja tak mam, bo zamiast DROP wolę reject-with
icmp-port-unreachable... Spróbuj z -I INPUT zamiast -A INPUT.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004