Czy z Linuxa można zrobić serwer aplikacji?

Tomasz Buziak [uho] uho w xhost.one.pl
Wto, 14 Gru 2004, 17:17:20 CET

Cytowanie Zbigniew Kosowski <kosowskz w wp.pl>:

> Dokładnie tak jak w tytule. Mam pewien program zabezpieczony kodami
> generowanymi na podstawie Numerów seryjnych komputera i mam pewien problem z
> przeniesieniem go na Linuxa. Czy Samba + Wine = Win NT ?
> Jak to zrobić?
> Sambę już poznałem. Z Wine mam pewne problemy. Wystarczy mi ogólna odpowiedź
> ale osoby która się w coś takiego bawiła.

wine + samba - taka kombinacja raczej nie bedzie dzialac ;)

wine - pozwoli ci uruchomic na linuxie, odpalonym na komputerze lokalnym,
niektore!!! aplikacje dla srodowiska windows (na stronie projektu wine jest baza
tych aplikacji)

samba - moze ci posluzyc za tzw. serwer aplikacji, w rozumieniu takim ze
udostepnione przez nia zasoby sieciowe, beda podmontowane na komputerach
klienckich samby i beda z tych zasobow uruchamiac udostepnione aplikacje,
przetwarzanie informacji przez aplikajce odbywa sie tylko i wylacznie na
komputerze lokalnym, nie na sambie, (sama sambe mozna nazwac alternatywa dla
win nt, bez wine ;))

jesli chodzi ci o serwer aplikacji ktory calkowicie lub po czesci przetwarza
informacje dostarczane pozniej komputerom klienckim, to samba do niczego sie
nie przyda !

co do zabespieczenia, trudno powiedziec!!! (zalezy chyba od zasad dzialania, czy
bierze pod uwage numery seryjne serwera czy klientow)

z podobnymi zabespieczeniami spokalem sie w przypadku okazjonalnego poznawania
jakiegos systemu informatycznego ktory dzialal na novellu (jakis staaary
program dosowy napisany w clipperze, zabespieczony kluczem sprzetowym
wtyknietym do serwera novellowego), probowalem toto przeniesc na linuxa, ale
napotkalem sie na dwa problemy, niemozliwosc odpalenia klucza na serwerze
linuxowym (na novellu mial jakies sterowniki), drugi problem dotyczyl glupiego
zarzadzania plikami dbf przez staaary program, mimo rozmaitych prob
konfigurowania samby (konkretnie chodzilo o funkcje open lock) program pieknie
rozwalal sobie baze, gdy pracowalo na nim wiecej niz jeden uzytkownik i na tym
skonczyla sie migracja z novella na linuxa :((( a szkoda bo bym zebral niezla
kaske :)

--
Tomasz Buziak, pozdrawiam ...
# cd /pub && more beer