su [wejscie na konto root]

Tomek tomas.h w wp.pl
Czw, 16 Gru 2004, 10:30:16 CET

CZy wszyscy na PLD AC maja tak ze po zalogowaniu sie na roota przez:
$ su -
Password:
root w bestguest root $
nie moga odpalac programikow wymagajacych grafiki?
Wiem ze jest cos zwanego "sux" w dystrybucji debiana i po tym wszystkie
graficzne bajery dzialaja lub nawet mozna sobie napisaac zwykly skrypcik:

#!/bin/sh
#                           autor: Tomasz Narloch
if xhost +local: >/dev/null ; then
  su $@;
        if ! xhost -local: >/dev/null ; then
    echo "Błąd: 'xhost -local' nie powiódł się !!!";
  fi;
else
  echo "Błąd: X-y niedostępne";
  echo "Spróbuj  'su'";
fi

ale nie wiem czy to jest dosc bezpieczny sposob.
Mozecie macie jakies dobre rady

Pozdrawiam !!!

Tomek