su [wejscie na konto root]

Wieslaw Kierbedz WieslawKierbedz w farba.eu.org
Czw, 16 Gru 2004, 11:31:46 CET

Tomek napisał(a):

> CZy wszyscy na PLD AC maja tak ze po zalogowaniu sie na roota przez:
> $ su -
> Password:
> root w bestguest root $
> nie moga odpalac programikow wymagajacych grafiki?
> Wiem ze jest cos zwanego "sux" w dystrybucji debiana i po tym
> wszystkie graficzne bajery dzialaja lub nawet mozna sobie napisaac
> zwykly skrypcik:
>
> #!/bin/sh
> #                           autor: Tomasz Narloch
> if xhost +local: >/dev/null ; then
>  su $@;
> [...]

Nie wiem, czy nie był to jeden z powodów - kiedy odpalało się w takiej
sesji coś z kde, to zmieniała się własność tych tam DCOPserwerów i
innnych socketów. Wtedy użytkoenik nie mógł we własnym katalogu działać.
Co mogę zasugerować do twojego skryptu, to dokładne sprawdzenie również
tego i zaszczepienie sprzątania na koniec.
--
WK