Obsługa dodatkowych klawiszy w klawiaturze

Tomek tomas.h w wp.pl
Pią, 17 Gru 2004, 12:55:51 CET

Użytkownik Piotr Szymański napisał:

>Hi,
>Mam klawiature z dodatkowymi dziwnymi klawiszami typu play, pause, ziew i
>inne. Da sie to jak pod linuksem ustawic?

Ja bym proponowal dorzucic w x.org linijke z nazwa klawaitury:
U mnie to wyglada nastepujaca(lecz nie wszystkie guziki po tym musza
dzialac w 100%,
cos sie rozwalilo po zmianie jadra z 2.4.x na 2.6.x):

Section "InputDevice"
        Identifier  "Keyboard0"
        Driver      "keyboard"
        Option      "XkbRules" "xorg"
        Option      "XkbModel" "samsung4510" # <= (*)model twojej klawiatury
        Option      "XkbLayout" "pl"
EndSection

Modele klawiatur znajduja sie w  katalogu "/etc/X11/xkb/rules" pliki:
 xorg         xorg.lst
lub podobne.

Nastepnie wystarczy porobic sobie skroty klawiaturowe.
Aby sprawdzic czy klawisze juz dzialaja pod X-ami jest programik: xev

Pozdrawiam !!!

Tomek