SATA i SCSI w jednym stali domku ...

Jacek Rzęsista jasio w jcentrum.net
Pon, 20 Gru 2004, 19:17:36 CET

Napotkałem taki dziwny problem - płyta Asrock (może to ma coś wspólnego) z
kontrolerem SATA na intelu (ata_piix) + kontroler SCSI Tekrama (sym53cxx). Na
SCSI podpięty dysk z systemem z którego ma się zabutować PLD, na SATA wpięty
dysk z danymi. Ustawiam w biosie boot z kontrolera SCSI - na razie jest OK,
pojawia się lilo, klepię ENTER i .... zonk .... lilo woła sda1 a i dostaje
odpowiedź, ze sda1 jest na dysku SATA a nie SCSI .... po dokonaniu dziwnych
sztuk typu lewą ręką do prawego ucha pomiędzy nogami przy pomocy
nieocenionego PLD Live CD w wydaniu najnowszym doprowadziłem do tego,
że /boot znalazł się na SATA i lilo również .. I tu następny zonk - kernel
gdy wstanie jako sda widzi dysk SCSI a nie SATA - SATA jest jako sdb ... Więc
oczywiście fstab idzie się ciąć :(. A teraz takie pytanko - refleksja - czy
ktoś próbował konfiguracji SATA na płycie + zewnętrzny kontroler SCSI ? I czy
miał też takie przeboje ? Czy to tylko Asrock tak ma ? ;)
--
Jacek Rzęsista
GG 61213