Dualboot: PLD i WinXP

Michał Łukaszek prism w hornet.eu.org
Śro, 29 Gru 2004, 23:01:35 CET

Dnia poniedziałek, 27 grudnia 2004 23:33, Michał Łukaszek napisał:

> Potrzebuję używać na jednej maszynie obu systemów.

Dzięki wszystkim za porady.
Okazało się jednak, że na nic przywracanie MBRa, fixbooty i inne zabiegi -
instalator XP jest tak kretyński, że nawet gdy stwierdziłem, że niech mu już
będzie, i chciałem tego windowsa wywalić i zainstalować od nowa to się nie
udało. Wywaliłem w "instalatorze" całą partycję, założyłem od nowa, skopiował
jakieś pliki, po reboocie "Błąd ładowania systemu operacyjnego" czy podobne
kwiatki - naturalnie flagi boot itp poprawnie.
W końcu, po wielokrotnych próbach rozwiązania problemu (jak to dobrze, że jest
PLD LiveCD) - zarchwizowałem sobie home i zrobiłem czystkę w układzie
partycji.
Założyłem na czystym dysku partycje windowsowe w instalatorze - i w końcu się
udało, a potem, gdy windows już działał - założyłem partycje linuksowe i lilo
zainstalowałem na partycji linuksowej. Potem już tylko modyfikacja flag boot
na partycjach i - ufff.... -wszystko działa :)

$ sudo fdisk -l

Disk /dev/hda: 40.0 GB, 40020664320 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 4865 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/hda1               1         637     5116671    7  HPFS/NTFS
/dev/hda2             638        1853     9767520    c  W95 FAT32 (LBA)
/dev/hda3   *        1854        4795    23631615   83  Linux
/dev/hda4            4796        4865      562275   82  Linux swap

$ sudo grep -v ^# /etc/lilo.conf | tr -s '\n'

install=/boot/boot-bmp.b
bitmap=/boot/lilo-pldblack.bmp
bmp-colors=9,,,6,0,0
bmp-table=21,287p,2,4,175p