skype+xmms

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Śro, 29 Gru 2004, 23:56:00 CET

W odpowiedzi na twoj list wyslany do mnie dnia 12/29/2004 11:47 PM:

> Witam.
> Jak zmusić PLD aby podczas rozmowy przez skype było można też słuchać
> muzyki?
> W tej chwili gdy działa xmms nie ma możliwości prowadzenia rozmów
> głosowych.
> Konkretnie ja słyszę osobę, która używa xmmsa, ale mnie nie słychać do
> momentu gdy ten ktoś go nie wyłączy.
> Help.

ZTCW Skype korzysta z OSS. Z racji tego, ze XMMS zajmuje /dev/dsp
(bezposrednio przez OSS, ew. ALSA, albo przez serwer dzwieku typu
artsd/esd) to Skype sie nie moze dopchac i musi czekac, az urzadzenie
zostanie zwolnione. Rozwiazanie? Uzywac serwera dzwieku-np. ARTS i odpalac
Skype przez wrapper ($artsdsp skype), albo uzywac ALSA+dmix (miksowanie
programowe-wiecej na stronie projektu ALSA)+emulacja OSS (tej opcji nie
sprawdzalem).

--
|3 0 $ |< !   < i N e |<
http://boskastrona.xhejn.org